Klant aan het woord

Rego Meijer: 'ScivA heeft ons begeleid bij de overgang naar VoIP. Vooral door het radio-onderdeel was dit een omvangrijke operatie. Voorheen was het zo dat onze ISDN lijnen vol kwamen te zitten bij pieken in ons telefoonverkeer. Hierdoor liep onze centrale vast en werd ons telefoonverkeer verstoord. Daar kwam nog bij dat ISDN vanaf 2019 stopt en onze centrale sowieso aan vervanging toe was. We zijn daarom op zoek gegaan naar een oplossing zodat we het telefoonverkeer elders zouden kunnen opvangen.’ 

‘Kenmerkend is de manier waarop ScivA met ons meedenkt.'

Bram Wittendorp: ‘Met een omroep overgaan op VoIP is echt een specialistisch verhaal. Even los van de kantooromgeving, daar zaten niet de grootste uitdagingen. De grootste uitdaging zat in het radio-stuk en de bijzondere kant die echt bij een omroep hoort. Samen met ScivA hebben we daar veel van geleerd. We liepen tijdens het testen bijvoorbeeld tegen netwerkissues als 1-zijdige audio aan waarbij de ene partij de andere partij niet verstond. Er komt gewoon heel erg veel maatwerk bij zo’n omschakeling kijken. Samen met Peter en Marco van ScivA hebben we er veel tijd ingestoken om alles voor elkaar te krijgen.’ 

Rego Meijer: ‘Kenmerkend is de manier waarop ScivA met ons meedenkt. Daarnaast zijn ze zich erg bewust van de continuïteit die bij ons plaats moet vinden. Toen bijvoorbeeld bleek dat de afgesproken datum voor de overgang naar VoIP niet haalbaar bleek, stelde ScivA zich flexibel op waardoor we samen alles goed konden regelen voor de daadwerkelijke implementatie.’ 

ScivA heeft ons hierbij ontzettend goed ondersteund.

Bram Wittendorp: ‘Een ander mooi project was dat we 50 iPhones hebben vervangen van medewerkers die bijna allemaal nog een iPhone 5s hadden. Deze zijn allemaal vervangen door een iPhone 7. Daarbij was onder andere de uitdaging dat we bij al deze mensen langs moesten om hun iPhone over te zetten. We hebben ervoor gekozen om dit zelf te doen met onze afdeling ICT. ScivA heeft ons hierbij ontzettend goed ondersteund. Ze hadden alle iPhones bijvoorbeeld al voorzien van een screenprotector en van een hoesje dus daar hadden we geen omkijken meer naar. Ook werden de iPhones erg snel geleverd waardoor we heel geleidelijk de uitrol konden doen.

‘Kenmerkend is de manier waarop ScivA met ons meedenkt.'