Klant aan het woord

Voor een groot bedrijf als Divoza is telefonie essentieel. Toen de overstap plaats moest vinden van ISDN naar een VoIP systeem wilden ze dit dan ook goed geregeld hebben. Er zijn drie verschillende telecombedrijven vergeleken en daar is ScivA uitgekomen als bedrijf met de beste prijs-kwaliteitverhouding. En dat bleek een goede keuze. “De investering was groot maar dat betaald zich zeker terug. Ik heb nu nog maar één abonnement, ze regelen alles en de service is erg goed. Harm loopt hier zo even naar binnen als het nodig is.”

"Ik heb nu nog maar één abonnement, ze regelen alles en de service is erg goed."

Door de groei van de afgelopen jaren is het enorm belangrijk dat de communicatie goed blijft verlopen. Met de klanten maar ook intern. Goede telefonie is daarbij belangrijk. Ook al vindt een groot gedeelte nu online plaats, klantenservice staat nog steeds op de eerste plaats bij Divoza. Geert: “Voor ons was voornamelijk de telefonische wachtrij en het keuzemenu belangrijk. Er staat elke dag een team klaar die de klanten telefonisch te woord staan. Voornamelijk op dagen dat er een actie loopt kan het enorm druk zijn. Hiervoor hadden we goede wachtrijmelders nodig met de juiste tekst en een eenvoudig, kort keuzemenu. Hier heeft ScivA ons goed mee geholpen.”

"In de winkels kunnen onze medewerkers de focus leggen op klanten, doordat de telefonie centraal wordt opgevangen"

Om het makkelijk te maken voor de klant heeft Divoza ervoor gekozen om één telefoonnummer te hanteren voor klantenservice op alle vestigingen. ScivA heeft met de inrichting van het nieuwe systeem rekening gehouden met de wensen op dit vlak.

,
"Wij willen onze klanten graag direct persoonlijk te woord staan, ons keuzemenu is daarop gericht"

“De klantenservice probeert zoveel mogelijk vragen op te vangen en wanneer het nodig is, verbinden ze de klant via een intern nummer door naar het juiste filiaal. In de winkel kunnen ze dan echt fysiek met de klant bezig zijn en worden ze niet gestoord. Daarnaast zijn er ook altijd een aantal werknemers die veel onderweg zijn. Zij kunnen door het gebruik van VoIP uitbellen met het vaste nummer en altijd goed bereikbaar zijn. Dit werkt erg prettig”.

Directeur
- Geert Postema, Divoza Horseworld